Tuesday, November 10, 2009

LANGIT

Tanpa kita sedari dalam hari-hari yang kita lalui sebenarnya ‘mood hari’ bergantung pada ‘wajah langit’(bagi yang mengamati). Contoh kalau hari tu mendung, kita tentu tak seceria hari yang cerah dengan awan membiru apatah lagi bila hujan turun sepanjang hari.. aduh.. tentu banyak aktiviti kita terganggu.
Dalam setahun dua akhir ni aku cuba menjadi “pengamati langit”(sbb nak rakam le) kenyataanya senja hari ni tak sama senja semalam, pagi hari ni tak sama pagi semalam… begitulah hari-hari yang kita lalui benar-benar dibumbungi oleh wajah awan samaada ianya menceriakan atau sebaliknya..
Bertemankan 40D… aku cuba menyelami paparan wajah awan ni, mungkin tak sehebat Documentary photographer namun disana aku dapat merasai bahawa ada Pentadbir dan Pengurus Yang Maha Hebat dalam fenomena wajah-wajah awan ni..
Bagi yang sudi untuk melihat dari lensa aku tentang pengamatan tadi disini paparan
Wajah-Wajah Langit




Senja...
Ini contoh bagaimana sesuatu photo HDR diproses.. bermula dari Original shot from 3 exposures RAW tiga keping photo di kiri ni, lalu digabungkan dalam photomatix(lalui beberapa step) terhasil seperti di bawah tu..
sesiapa yang behajat boleh hubungi aku terus.

No comments:

Post a Comment